Povodom stote godišnjice rođenja i dvadesete obljetnice smrti Julija Knifera, jednog od najutjecajnijih hrvatskih slikara, nakladnička kuća Mala zvona organizira izložbu ilustracija i promociju istoimene slikovnice. Događaj će se održati u petak, 14. lipnja 2024. u 19 sati u Galeriji Galženica.
Slikovnicu su kreirali nagrađivana književnica Sanja Lovrenčić i mladi ilustrator Dominik Vuković, koji su dosad zajedno realizirali četiri zapažena naslova u seriji Hrvatski likovni umjetnici: „Šest šetnji Slave Raškaj“, „Muha u ateljeu Ivana Kožarića“, „Marija u gradovima“ (posvećeno fotografskom opusu Marije Braut) i ”U pariškom ateljeu Jurja Plančića”. U 2024. seriju su nastavili novom zajedničkom slikovnicom posvećenom jednom od najznačajnijih hrvatskih umjetnika 20. stoljeća, Juliju Kniferu. Slikovnica predstavlja priču o nastanku Kniferovog prepoznatljivog motiva meandra, prilagođenu djeci kroz tekst i dvadesetak ilustracija.
Otvorenje će moderirati Antonia Vodanović, voditeljica Galerije Galženica i kustosica izložbe, zajedno sa Sanjom Lovrenčić. “Prije dvije godine, Galerija Galženica postavila je izložbu Prema praznini / Towards Emptiness. Praznina kao ishodište, ili kao krajnji rezultat, bila je osnovna točka spajanja umjetnika Julija Knifera, Gorana Petercola i Tome Savića-Gecana, u kustoskoj koncepciji Ane Knifer. Slijedom tih događanja, dvije godine kasnije imamo priliku predstaviti prvu slikovnicu posvećenu jednom od najradikalnijih hrvatskih slikara koji je zauzeo iznimno bitno mjesto, ne samo u domaćem, već i u internacionalnom kontekstu. Slikovnica donosi priču o nastanku meandra, osnovnog i prepoznatljivog motiva Kniferovih slika, do kojeg je došao metodom radikalne redukcije sredstava. Brojne ilustracije za slikovnicu nastale su na temelju slikarevih dnevnika, autoreferencijalnih Zapisa u koje je bilježio svoje misli, ponavljajući uvijek iznova varijacije rečenica, činjenica i tvrdnji o nastanku svojih anti-slika. Kako sam Knifer navodi u Zapisima, počeo ih je stvarati 1959./1960. godine, a cilj mu je bio stvoriti anti-sliku koristeći se minimalnim sredstvima, uz krajnje kontraste (crno-bijelo) i postizanjem ritma na plohi (horizontalno-vertikalno kretanje linije). Sliku je sveo na vizualnu činjenicu, odnosno skup činjenica, smatrajući bijelu plohu primarnom činjenicom, početkom nastanka likovnog djela – meandra. Bio je nekonvencionalan umjetnik dosljedne osobnosti, nije ga zanimala tradicija, ukorijenjenost u povijesne tokove, pa samim time kronologija i kontinuitet nisu za njega imali gotovo nikakvo značenje…” – navodi Antonia Vodanović u uvodniku kataloga izložbe.
Dođite i otkrijte priču o jednom od najznačajnijih hrvatskih umjetnika 20. stoljeća kroz jedinstvenu slikovnicu i ilustracije koje donose novu perspektivu na njegov rad.
Izložba će biti otvorena do 5. srpnja 2024. godine.